Forsiden

Oslo faller gjennom i storbykonkurransen

Næringsbyråd Hallstein Bjercke mener Oslo fortsatt er for lite kjent internasjonalt, og plusser på med 1,5 million kroner til mer markedsføring ute. Foto: Gorm K. Gaare

Næringsbyråd Hallstein Bjercke mener Oslo fortsatt er for lite kjent internasjonalt, og plusser på med 1,5 million kroner til mer markedsføring ute. Foto: Gorm K. Gaare

OSLOBUDSJETTET - Kommunen vil satse enda mer på å bli kjent internasjonalt



 

Bedriftenes årlige innspurt med årsoppgjør og skatteoppgjør er i gang. Hos regnskapsfolket er arbeidspresset enormt, som vanlig, og så bryter koronakrisen løs.

 

I motsetning til det EUs flysikkerhetsbyrå EASA anbefaler i en detaljert veiledning om koronavern for personer som jobber i luftfarten, sier det norske luftfartstilsynet nei til pålegg om bruk av vernemaske for kabinansatte.  

Næringslivet blir hardt rammet av koronaviruset. Men samtidig kan bedriftslederne sette i gang flere tiltak for å redusere faren for at egne ansatte blir smittet, og at færre i samfunnet blir smittet.