Forsiden

Kanskje er det ikke et bedre produkt, men en helt annen løsning vi skal se etter

Geir Terje Ruud er sikker på at det finnes flere og bedre ideer, som vil dukke opp hvis vi bestemmer oss for at medienes krise ikke er samfunnets problem.  Illustrasjon

Geir Terje Ruud er sikker på at det finnes flere og bedre ideer, som vil dukke opp hvis vi bestemmer oss for at medienes krise ikke er samfunnets problem.   Illustrasjon: DOKK

KRONIKK: Mediebransjen opplever sin vanskeligste tid noensinne, samtidig som vi aldri i historien har har sett bedre journalistisk arbeid.



 

Bedriftenes årlige innspurt med årsoppgjør og skatteoppgjør er i gang. Hos regnskapsfolket er arbeidspresset enormt, som vanlig, og så bryter koronakrisen løs.

 

I motsetning til det EUs flysikkerhetsbyrå EASA anbefaler i en detaljert veiledning om koronavern for personer som jobber i luftfarten, sier det norske luftfartstilsynet nei til pålegg om bruk av vernemaske for kabinansatte.  

Næringslivet blir hardt rammet av koronaviruset. Men samtidig kan bedriftslederne sette i gang flere tiltak for å redusere faren for at egne ansatte blir smittet, og at færre i samfunnet blir smittet.