Forsiden

Oslo skal få råere branding

Deltagelsen i Oslo Innovation Week øker, konstaterer Oslo Teknopols lederteam, fra venstre Tanya Heglund, Berit Solli, Fredrik Winther og Kevin Gallagher.

Deltagelsen i Oslo Innovation Week øker, konstaterer Oslo Teknopols lederteam, fra venstre Tanya Heglund, Berit Solli, Fredrik Winther og Kevin Gallagher.

Vinterhovedstaden Oslo vil lære av Stockholms branding som "Capital of Scandinavia". Den britiske brandingguruen Julian Stubbs kommer med innspill til hva Oslo kan gjøre for å øke synligheten enda mer.



 

På et tidspunkt for ikke altfor lenge siden begynte Stian Rustad å oppleve at det er lettere å få andre med seg på nye ideer. Han er "OBM-stabeis 2018", og han vet godt hvordan det er når ingen tror på forretningsideen.  Stabeis-egenskapen har vært helt avgjørende, sier han. 

 
 

Deling av passord i strid med reglene

Lasse Moe er daglig leder og grunnlegger av Opus Dental, som har 25 000 brukere fordelt på over 3500 klinikker i Skandinavia. Moe advarer mot slurv i omgang med passord og pålogging. - Jeg har hørt at flere tannklinikker bruker veldig svake passord, og at de noen ganger har samme passord for alle ansatte, sier Moe.

 

Compliance gir mer stress og press - Finansfokus

Tekst: Claude R. Olsen Det viser en undersøkelse blant nordiske finansansatte. Noe av frustrasjonen kommer frem i en uttalelse fra en av dem som svarte: "Mange er bekymret for at de ikke gjør dokumentasjonen godt nok, hva og hvordan de skal skrive. Presset øker.